A FELVI projekt, a szakkollégium életében messze a legfontosabb projekt, egy szervezet nem képes működni megfelelő utápótlás nélkül, hiszen az egyetemen eltöltött idő, nagyon hamar, szinte másodpercek alatt elrepül, így a tagok is gyorsan cserélődnek, de ez teszi az MSZK-t mindig színessé és szerintem igazán vonzóvá. A felvételi folyamat célja, hogy minőségben és mennyiségben is olyan jelölteket találjunk, akik képesek emelni, de legalább tartani az elődök által felépített értékeket. A folyamat egy projektvezető választással kezdődik, majd a választott vezető kap egy csapatot, akivel elkezdi ezt a meglehetősen hirtelen, gyors ütemű, de annál rövidebb munkát. Elsősorban elkészül egy kérdőív, amely a Felvételi Bizottság által kerül a csapat kezébe, innen indul a legfontosabb rész, hogy mégis hogyan adhatnánk el magunk hitelesen a hallgatóknak? Ekkor ér össze először a projekt során a HR és a marketing vonala, innentől pedig kéz a kézben járva viszik előre az eseményeket. Ennek a szakasznak a kreativitás a kulcsa. A jelentkezési határidő lejárta után, pedig a csapattól átveszi az irányítást a Felvételi Bizottság, melynek továbbra is tagja a projektvezető. Ekkor a kérdőívre adott válaszokból ők eldöntik, hogy kit szeretnének még jobban megismerni egy csoportos kiválasztási napon, egy Assessment Center-en. Játékos, mégis szakmai feladatok elvégzése után értékelik a látottakat és, akik itt is úgy ítéltettek, hogy ők megfelelnek a szakkoliba, behívásra kerülnek egy szóbeli interjúra, utána ha ezt is sikeresen teljesítik a jelöltek lezárul a folyamat és a tagjelöltek útja feletti kontrollt átveszi a Tehetséggondozási terület, akik integrálják az újoncokat.
A projekttagok azon kívül, hogy kreativitásuk kipróbálhatják, megtapasztalhatják, hogy milyen csapatban dolgozni, milyen egy olyan feladatot megoldani, amit eddig még sosem próbáltak, hogy a marketinges szakemberek, milyen kihívásokkal néznek szembe, amikor nagyobb tömegeket szeretnének elérni az üzenetükkel és átélhetik azt a felemelő érzést, hogy ők is tettek valamit a szakkoli fennmaradásáért és fejlődéséért. Ezeken felül fejlődhet a csapat időmenedzsmentje, problémamegoldó képessége, valamint megtanulhatnak asszertíven kommunikálni a társaikkal, így megalkotva egy olyan légkört, amiben jól, lendületesen lehet dolgozni. Alapvetően a csapatban a vezetőn kívül 3-4 projekttag dolgozik együtt, van 2 kommunikációs koordinátor, van 1 operatív feladatokért felelős koordinátor, és ha van, a 4. tag pedig a projektvezető jobb keze. Az operatív felelős végzi az olyan ad-hoc feladatokat, mint a szórólapok nyomtatása, vagy akár a reklámanyag beszerzése, a standolásnak a leszervezése, a kommunikációs koordinátorok, pedig alapvetően az online és offline megjelenésért felelnek, valamint például elkészítik az óralátogatásokhoz szükséges prezentációt.
Számomra és bátran kijelenthetem, hogy számunkra is egy remek tanulási folyamat volt a FELVI’23 tavaszi kiadása, hiszen a csapatom egésze tapasztalatlan volt, az első szakkollégiumi megpróbáltatásunk tudhattuk magunk mögött. Én, mint ennek a projektnek a vezetője, nagyon sokat tanultam arról, hogy hogyan kell emberekkel bánni, koordinálni a feladatokat, valamint rájöttem, hogy a hatékony munka alapja, hogy megismerjük egymást, tudjuk mi segíti és mi hátráltatja a csapatunk, akár együtt, akár külön-külön személyenként is. Nem vagyunk egyformák, van akinek szükséges az én idő, van akinek mindent el kell mondani lépésről lépésre, van olyan akinek szabadságot kell adni, de mindennek a kommunikáció az alapja. Hálás vagyok, hogy kaptam lehetőséget arra, hogy levezessem ezt a projektet és már a tagjelölti félévem után vezetői szerepkörhöz juthattam, merőben hozzájárult a későbbi tevékenységeimhez, mind ezek mellett, emberi oldalról pedig boldoggá tesz, hogy az általam vezetett projekt során bekerülő jelentkezők mindannyian megtalálták már a saját helyük és kiteljesedhetnek az MSZK-ban.